چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 17:00

شبکه اطلاع رسانی مجازی نمایشگاه کتاب توسعه می یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به بروز مشکلات سال گذشته در اطلاع رسانی نمایشگاه بیست و هفتم از طرح و توسعه اطلاع رسانی مجازی در نمایشگاه امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، امیرمسعود شهرام نیا روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار تلفن همراه اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: یکی از ایرادهایی که به حوزه اطلاع رسانی در این گونه نمایشگاه ها وارد بود مراجعه کنندگان نمی توانستند غرفه و کتاب مورد علاقه خود را در این نمایشگاه به راحتی پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به این نقد امسال تلاش کردیم با طراحی نرم افزاری جدید دسترسی مراجعه کنندگان به اطلاعات مدنظر درخصوص غرفه و کتاب مورد علاقه آنها را به راحتی و به سهولت در اختیار آنها قرار دهیم.

قائم مقام نمایشگاه خاطرنشان کرد: بر این باوریم که اینگونه نمایشگاه ها باید به صورت هوشمند و دسترسی سریع باشد از این رو با طراحی نرم افزاری جدید تمامی امور مربوط به ثبت نام و کارهای نمایشگاه تا جانمایی از طریق این نرم افزار که امروز شاهد رونمایی آن بودیم انجام شد.

به گفته وی با طراحی این نرم افزار حوزه اطلاع رسانی نمایشگاه امسال بیش از پیش رشد کرد و وب سایت نمایشگاه مرتبط با اطلاع رسانی مناسب طراحی شد.

شهرام نیا اظهار داشت: مراجعه کنندگان در بدو ورود به نمایشگاه با مراجعه به باجه های طراحی شده اطلاع رسانی می توانند با ارائه آدرس غرفه و کتاب مورد علاقه به موارد مورد نیاز در کمترین زمان دست یابند.

به گفته وی عناوین کتاب، ناشران داخلی و خارجی، آدرس غرفه ها در این باجه ها قابلیت جست و جو دارد و در اختیار آنها قرار می گیرد.

قائم مقام نمایشگاه بیست و هشتم همچنین در ادامه از راه اندازی عنوان سیستم های تلفنی پنج رقمی با هدف اطلاع رسانی سریع به مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان خبر داد.

در ادامه این مراسم مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب نیز گفت: با طراحی این نرم افزار تلاش شد که نمایشگاه فعلی مطابق با استانداردهای جهانی برپایی نمایشگاه کتاب گام برداشته شود.

علی متولی گفت: با این نرم افزار تلاش شد غرفه ها شکل و نمای بهتری به خود گرفته و بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند به این غرفه ها دسترسی داشته باشند.

به گفته وی نرم افزاری که رونمایی شده، جامع و کامل است به طوری که نقشه نمایشگاه و تمامی اطلاعات اعم از عناوین کتاب، آدرس غرفه ها و ... در کوتاه ترین زمان در اختیار مراجعین قرار می گیرد.

وی همچنین از ویژگی های دیگر این نرم افزار را داشتن نقشه موضوعی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال اگر کسی در بخش کودکان دنبال کتابی باشد می تواند با ارائه مشخصات این کتاب آدرس دقیق وجود این کتاب را در آن سالن و غرفه مخصوص به دست آورد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال همچنین موتور جست و جو سرعتش چند برابر شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ**1355**م.ب** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1145 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار