چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 12:30

مزایای کتابخوانی - محمود آموزگار*

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برای آنکه انسان ها افکار و ایده های خود و جامعه را به گوش مردم برسانند، وسیله ای به نام کتاب ایجاد شد ، خوانندگان توانستند از طریق مطالعه کتاب در جریان نظرات دیگران قرار گیرند، مسایل را تجربه و بررسی کنند تا به درک درست تری از جهان درباره موضوعات زندگی برسند.
در طول تاریخ این وسیله نقش خود را به خوبی ایفا کرده و امروزه شکل ظاهری آن به صورت مجازی یا شنیداری متفاوت شده است ، همه ماهیت خود را حفظ کرده و همه اینها نشان دهنده اهمیت وسیله ای است که بشر در اختیار داشته و در متون مذهبی به مطالعه کتاب بسیار تاکید شده است .

در واقع کتاب وسیله ای است از تجربیات همنوعان در زمان های مختلف با شرایط مختلف .

علاقه مندی به مطالعه کتاب باید از دوران کودکی شکل گیرد ،نهاد خانواده و مدرسه نقش تعیین کننده ای در شکل گیری این فرایند دارند.

در خانه باید پدر و مادر با کتاب مانوس باشند، طبیعی است کودک در آن فضا می آموزد که وجود باارزشی با نام کتاب در زندگی وجود دارد.

همانطور که رییس جمهور نیز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیروز تاکید کردند باید زنگ کتاب در مدرسه ایجاد شود ، با توجه به اهمیت این موضوع ضروریست آموزش و پرورش مقدمات ایجاد این زنگ را در مدارس بوجود آورد ْآنوقت صدها نویسنده حوزه کتاب و تصویرگر به تکاپو می افتند و ادبیات کودک و نوجوان از رکورد خارج می شود و در زندگی اجتماعی مردم جایگاه خود را پیدا می کند.

وقتی مردم کتاب بخوانند آن وقت می توانند راههای برخورد با مسایل و مشکلات زندگی را بیایند ، نوعی همگرایی در بین مردم بوجود می آید زیرا کشور به وحدت ملی نیاز دارد ، با مسایل و مشکلاتی که منافع ملی را تهدید می کند، می توانند برخورد کنند.

در واقع خواندن کتاب مزایای زیادی دارد و وقتی جامعه از یک سلامتی و بهداشت روانی برخوردار باشد هزینه ای کمتری را نیز متحمل خواهد شد.

* نویسنده و رئیس اتحادیه کتابفروشان و ناشران

اطلاعات تکميلي

خواندن 1240 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار