چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 10:30

درهای نمایشگاه کتاب به روی بازدیدکنندگان گشوده شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران لحظاتی بازدیدکنندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی را به سوی خود فرا خواند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی رسما آغاز به کار کرد که شماری زیادی از علاقه مندان پیش از بازشدن درهای نمایشگاه در انتظار ورود به مصلی تهران بودند تا از غرفه های مختلف دیدن کنند.

نمایشگاه بیست و هشتم 16 تا 26 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

این نمایشگاه روز گذشته(سه شنبه 15 اردیبهشت ماه 94) با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مهمانان داخلی و خارجی در آئینی گشایش یافت.



** عرضه بیش از450هزار عنوان کتاب داخلی و خارجی

در این رویداد بزرگ فرهنگی کشور که با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار می شود، بیش از300 هزار عنوان کتاب داخلی و 165 هزار کتاب خارجی در نمایشگاه امسال در معرض دید علاقه مندان و بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

همچنین دو هزار و 450 ناشر داخلی در دو هزار و 160 غرفه کتاب های خود را در نمایشگاه امسال در معرض علاقه مندان قرار می دهند.

اجرای 18 برنامه متنوع از سوی سرای اهل قلم کودک و نوجوان ، برگزاری مراسم بزرگداشت شکوه قاسم نیا و مرحوم نادر ابراهیمی از نویسندگان مطرح کشور ، برپایی میزدگردهای بررسی ادبیات کودکان و تصویرگری حوزه های مرتبط با نشر از دیگر فعالیت های جنبی در حاشیه نمایشگاه کتاب امسال است.



** حضور 65 کشور در130 غرفه

در بخش بین الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 65 کشور حضور دارند و در این بخش حدود 130 غرفه فعال است.



** برگزاری بیش از 300نشست در سراهای نمایشگاه

با هماهنگی های صورت گرفته و بنا به اعلام مسئولان نمایشگاه تعداد نشست سراهای نمایشگاه بیست و هشتم کتاب به بیش از300 برنامه افزایش یافته است.

امسال 6 سرا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزبان اهالی قلم و کتاب می شوند.

در تالار گفت وگو و سرای اصلی 90 نشست برگزار می شود و همچنین سایر نشست ها در چهار سالن بین الملل، آموزشی، دانشگاهی و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

محور نشست های بین المللی در سالن اصلی نشر و کتاب است.

برگزاری 'روز کشورها' از دیگر برنامه های این سراها است که در این روز رایزن های فرهنگی از کشورهای موسوم به آن روز حاضر خواهند شد.

همچنین در سالن بین الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران روزانه 5 نشست تخصصی برگزار می شود.

«یک روز و یک زبان» از ویژه برنامه های نشست های این سرا به شمار می آید که به صورت روزانه برگزار می شود.

همچنین در سالن ناشران آموزشی روزانه حدود 4 نشست در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت برگزار می شود.



** عرضه 10 هزار اثر دیجیتال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

فرصت استفاده از ظرفیت نشر دیجیتال برای تبدیل محتوای مکتوب به دیجیتال در نمایشگاه فراهم شده و همچنین توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 10هزار اثر دیجیتالی در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد.

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد تا با تسهیل فرایندها، به عنوان بخش حاکمیتی، در خدمت تمامی افراد فعال در حوزه نشر دیجیتال باشد.



** 26 هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب

کار گروه انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب 26 هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در این دوره از نمایشگاه را عرضه کرده است.

از این تعداد کتاب حداقل 15 عنوان دارای چاپ اول است و کتاب های تجدید چاپ در هر سال فقط یک عنوان محاسبه می‏شوند .



** سرای ایران شناسی

سرای ایرانشناسی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مانند سال های پیش برنامه هایی برگزار می کند، بر این اساس در بیشتر ایام برگزاری این نمایشگاه با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه این نشست ها برگزار می شود.



** بیش از500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی

بنا براعلام مسئولان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بیش از 500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب اخبار این رویداد بزرگ فرهنگی را پوشش می دهند.



** کتاب های کودک و نوجوان

300 غرفه در بخش کودک و نوجوان بیش از 30 هزار عنوان کتاب ویژه کودک و نوجوان عرضه می کنند.



** مهمترین رویدادهای نمایشگاه بین المللی کتاب را در سایت ایرنا

ایرنا دو غرفه در نمایشگاه کتاب تهران دارد، غرفه نخست در رواق شرقی مصلی تهران در سالن ویژه خانه کتاب قرار گرفته و اختصاص به معرفی جدیدترین آثار و محصولات خبرگزاری جمهوری اسلامی دارد. این غرفه محصولات و تولیدات ایرنا از جمله بولتن های خبری و پژوهشی را به تماشای عموم می گذارد.

نمایش فیلم مستندی از فرایند تولید خبر و تعدادی از عکس های قدیمی عکاسان ایرنا از دیگر بخش های این غرفه را در بر می گیرد.

غرفه دوم به عنوان ستاد خبری ایرنا در ضلع جنوبی شبستان مقابل تشریفات قرار گرفته است. این ستاد متشکل از 38 خبرنگار، گزارشگر، عکاس و تصویربردار است که در طول برگزاری نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر فعالیت های مختلف بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران را پوشش خواهند داد.

همچنین پوشش تمامی نشست های تخصصی، بازدید مردم و مسئولان، در این ستاد پیگیری می شود.

مصاحبه با نویسندگان و ناشران بخش دیگر فعالیت های خبرنگاران در ستاد خبری ایرنا است که هر روز بر روی خروجی این خبرگزاری منعکس خواهد شد.

تولید گزارش و خبرهای متعدد، عکس و فیلم از فعالیت های گوناگون نمایشگاه، ناشران و نویسندگان از محورهای کاری ستاد خبری ایرنا در مدت برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی خواهد بود.

فراهنگ**1355**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 2224 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار