چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 09:45

بخش بین الملل نمایشگاه کتاب میزبان 4 نشست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نخستین روز بخش بین الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که دقایقی دیگر در مصلی تهران برپا می شود میزبان 4 نشست خواهد بود.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، همزمان با نخستین روز برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست های سرای اهل قلم بخش بین الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت 10:15 چهارشنبه 16 اردیبهشت آغاز می شود.

بر اساس برنامه سرای اهل قلم بخش بین الملل، نشست افتتاحیه با عنوان بیداری اسلامی و منابع علمی با سخنرانی سعدالله زارعی، مدیر مرکز مطالعات بین الملل دبیرخانه بیداری اسلامی و تحلیلگر ارشد خاورمیانه برگزار خواهد شد.

پس از این نشست نیز از ساعت 12 بررسی آموزش زبان فرانسه در ایران از سری نشست های «هر روز، یک زبان» سرای اهل قلم بین الملل با حضور ناهید شاهوردیان، مدیر گروه ادبیات فرانسه دانشگاه تهران و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این رشته به صورت پنل برگزار می شود.

«فارسی گویان سیریلیک نویس» نیز عنوان نشست سوم سرای اهل قلم بین الملل است که از ساعت 14 تا 15:15 با حضور نورعلی نورزاد از تاجیکستان، هژیر تهرانی و جواد رسولی از اندیشمندان کشورمان و دبیر اول و معاون فرهنگی سفارت جمهوری تاجیکستان در تهران برگزار خواهد شد.

در این نشست که به همت انجمن دوستی ایران و تاجیکستان برگزار می شود، اندیشمندان تاجیک و ایرانی به بررسی رابطه زبان فارسی و خط سیریلیک در میان ادبای تاجیک می پردازند.

همچنین در این روز سرای اهل قلم بخش بین الملل میزبان اولین کارگاه علمی خود با عنوان «نشر الکترونیک در ایران» است که با تدریس مهدی علیپور حافظی به شناسایی و بررسی مسائل مهم موجود در این حوزه خواهد پرداخت.

در اولین نشست از مجموعه نشست های«من، زبان، کتاب و حرفه ام» نیز که هر روز از ساعت 17:30 تا 18:30 برگزار می شود، قرار است سرای اهل قلم بخش بین الملل میزبان یکی از سینماگران مشهور کشورمان باشد.

در این سری نشست ها، اهالی هنر و ورزش از تجربه شخصی خود درباره مطالعه کتاب های غیر فارسی و تاثیر آن در زندگی شخصی و حرفه ای خود صحبت می کنند.

سرای اهل قلم بخش بین الملل در سالن 6 ( بخش فروش ریالی کتاب لاتین ) مستقر است.

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برپا است.

فراهنگ**1355**1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1307 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار