سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 16:45

کتابخوانی را با هنرمندان تجربه کنیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل موسسه نشر شهر گفت: ششمین فرهنگسرای کتاب با شعار «همیشه کتاب؛ فرهنگسرای کتاب» با حضور هنرمندان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمجید حسینی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های فرهنگسرای کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: محور برنامه های این فرهنگسرا به موضوع «آسمان آبی، زمین پاک» اختصاص دارد.

وی افزود: شعار اصلی شهرداری تهران، مسئله شهر و کیفیت زندگی است و در این حوزه باید فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم.

حسینی که در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخن می گفت، ادامه داد: کتابخوانی هنرمندان با حضور حسن محب اهری، رامبد جوان، هوشنگ مرادی کرمانی، بلقیس سلیمانی، مرضیه برومند، مانی رهنما، ایرج راد، اصغر همت و مجید اخشابی، برنامه های ادبی و شعرخوانی با حضور سهیل محودی، ناصر فیض، عبدالجبار کاکایی، سعید بیابانکی، اجرای موسیقی، قصه گویی و هنرهای نمایشی با موضوع کتاب از جمله برنامه های فرهنگسرای کتاب است.

وی افزود: غرفه سینما و کتاب، کاریکاتور و کتاب، مشاوره و برگزاری مسابقاتی با موضوع کتاب درشبکه اجتماعی اینستاگرام، انتشار نشریه ویژه فرهنگسرا از دیگر بخش های فرهنگسرای کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

حسینی گفت: محصولات فرهنگی در فرهنگسرای کتاب با بیش از 20 درصد تخفیف به شهروندان ارایه می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری کتاب در بخش دیگری با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور اظهار کرد: وضعیت کتاب در کل کشور و در سازمان فرهنگی هنری شهر تهران نیازمند آسیب شناسی است.

حسینی افزود: تاکنون اقدامات بسیاری در حمایت از تولید، افزایش حجم تولید، بالابردن تعداد ناشران، افزایش تیراژ کتاب و بن کتاب انجام شده اما هیچ یک بر کتابخوان شدن افراد جامعه تاثیری نداشته است.

وی با بیان اینکه سالانه 700 جلد کتاب در ایران تولید می شود، ادامه داد: تمام بودجه به سیاست های تولیدی اختصاص می یابد، بر اساس آمارها به میزان 10 هزار ناشر در کشور، سه کتابفروشی وجود دارد و این نشان می دهد که در حوزه کتاب و کتابخوانی کاری انجام نمی دهیم.

مدیرعامل نشر شهر با تاکید بر حفظ حوزه مکتوب و نقش آن در توسعه کشور اظهار کرد: حوزه مکتوب آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد اما در حال حاضر با روند بی توجهی به حوزه مکتوب نمی توانیم نقشی در توسعه داشته باشیم.

حسینی با اشاره به تغییر سیاست های عمومی حوزه نشر در بخش دولتی و خصوصی گفت: این سیاست ها باید از حمایت های تولید به حمایت های مصرف تغییر کند و به خرید مردم کمک کنیم.

وی ادامه داد: اکنون باید سیاست هایی را در پیش گیریم که افراد جامعه بخواهند که کتاب بخوانند و دریابند که از طریق کتاب شان اجتماعی پیدا می کنند.

مدیرعامل نشر شهر گفت: سیاست ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری در سال جاری، ایجاد علاقه مردم به مصرف کتاب است و بعد تبلیغ، عرضه و تولید کتاب به عنوان یک نهاد دولتی است.

حامد طراحی رئیس فرهنگسرای کتاب و مدیر امور کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: هدف از برپایی این فرهنگسرا افزایش فرهنگ مطالعه و ترویج مطالعه در بین شهروندان است.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های این فرهنگسرا بر حوزه کودک و نوجوان و خانواده متمرکز شده، افزود: در غرفه کودکان، بخش های مختلفی از جمله صحافی، مشاوره کتاب، قصه گویی مادران و کودکان، بازی و کتاب و شادی خواهیم داشت.

طراحی با اشاره به برنامه نذر کتاب در فرهنگسرای کتاب ادامه داد: کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متولی شبکه های کتابخانه های عمومی در سطح شهر تهران است و در تلاش هستیم از طریق فرهنگسرای کتاب منابع مساجد و مدارس را تجهیز کنیم.

فرهنگسرای کتاب همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ضلع شرقی مصلای امام خمینی (ره)، نبش بلوار هفتم از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

تهرام/7245//1348

اطلاعات تکميلي

خواندن 1448 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار