سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 15:30

گام های مهمی در شناسنامه دار کردن مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی برداشته شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: برای شناسنامه دار کردن مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و لبیک به تدبیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، چند گام مهم را برداشته و پیگیری می کنیم که نخستین گام آن، تهیه کتاب های مختصری است که قابل دسترسی برای همه مردم است.
به گزارش ایرنا از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سرهنگ نادر ادیبی با اشاره به تکمیل بحث شناسنامه دار شدن مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس گفت: اکنون درحال تهیه کتاب هایی برای هر نقطه عملیاتی و هر یادمان دفاع مقدس هستیم.

وی ادامه داد: یادمان های استان خوزستان 22 منطقه هستند که کتاب های آن تهیه شد و در ایام راهیان نور جنوب کشور در اختیار مردم و راویان مناطق عملیاتی قرار گرفت.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور توضیح داد: گام بعدی شناسنامه های کوتاه در ورودی یادمان ها و نقاط مهم عملیاتی است که در مسیر کاروان ها با استفاده از بیلبوردهای مناسب تهیه شده و در خوزستان و غرب کشور نصب شده که بزودی این بیلبوردها در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور نصب می شود. این شناسنامه ها راهنمای بازدید مردم و کاروان هاست که در مسیر تردد زائران کاروان های راهیان نور قرار می گیرند.

سرهنگ ادیبی تصریح کرد: در بحث شناسنامه دار کردن یادمان ها تهیه بروشورهای کوچکی با عنوان زیارت با معرفت در دست بوده که برای هر یادمان به صورت جداگانه نوشته می شود و در مناطق عملیاتی جنوب این بروشورها تحویل مردم داده شد.

وی با اشاره به شناسنامه دار کردن مناطق غرب و شمالغرب کشور گفت: یکی دیگر از گام های مهم در بحث شناسنامه دار کردن مناطق عملیاتی در راهیان نور، چاپ کتاب اطلس حماسی است که اطلس حماسی خوزستان، کرمانشاه، بوشهر و هرمزگان(راهیان نور دریا) به چاپ رسیده و ایلام هم بزودی چاپ می شود. همچنین موضوع چاپ اطلس حماسی آذربایجان غربی نیز در دست اقدام است. همانطور که اطلس حماسی خوزستان در راهیان نور جنوب تحویل مردم داده شد، در راهیان نور غرب و شمالغرب نیز اطلس های حماسی چاپ شده تحویل زائران داده خواهد شد. ضمنا در روز گرامیداشت عملیات بازی دراز در مراسم صعود مردمی به بازی دراز نیز اطلس حماسی کرمانشاه بین زائران توزیع شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در 26 اسفند سال 92 اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی را یک سنت حسنه بمنظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» خواندند و افزودند، نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت بامعرفت» است.

سرهنگ ادیبی افزود: امام خامنه ای(مد ظله العالی) یکی از ابزارهای فراهم کردن زمینه «زیارت با معرفت» را تولید جزوه هایی به عنوان شناسنامه مناطق جنگی و عملیات های دفاع مقدس برشمردند و افزودند، کتاب های بسیار خوبی در حوزه دفاع مقدس نوشته شده که قابلیت تبدیل شدن به فیلم های جذاب را دارد و همچنین تمام مناطق جنگی و هر یک از عملیات های دفاع مقدس نیز می تواند دستمایه تولید آثاری فاخر قرار گیرد.

اجتمام(1) ** 7029 ** 1071

اطلاعات تکميلي

خواندن 1147 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار