چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 14 ارديبهشت 1394 ساعت 16:16

رونمایی از 16 اثر آیت الله جوادی آملی در نمایشگاه کتاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
16 عنوان کتاب جدید آیت الله عبدالله جوادی آملی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی فرزند این مرجع تقلید و رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء صبح امروز (دوشنبه) و در نشستی خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: در این نمایشگاه مرکز نشر اسراء با بیش از 20 سال سابقه محصولات جدید خود از جمله این 16 عنوان را ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه آثار مختلف آیت الله جوادی آملی علیرغم تنوع موضوعی دارای وحدت و یکپارچگی هستند، گفت: تاکنون نزدیک به 140 اثر مستقل از حضرت آیت الله جوادی آملی منتشر شده ولی آثار بسیار زیادی نیز باقی مانده که در تلاشیم هرچه سریع تر در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: تاکنون 35 جلد از تفسیر تسنیم منتشر شده و در هر سال نیز چهار تا پنج جلد دیگر از این تفسیر چاپ و منتشر می شود.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خاطرنشان کرد که در حوزه حکمت متعالیه و شرح اسفار اربعه نیز 4 جلد از تفسیر سفر سوم در سال جاری منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص انتشار جلد اول توضیح المسائل (رساله عملیه) حضرت آیت الله جوادی آملی در نمایشگاه کتاب امسال توضیح داد که احساس این مرجع اعظام تقلید آن بود که رساله قبلی باید بازبینی شود و همزمان با بازبینی این رساله بازنویسی نیز شد تا به نیازهای روز پاسخ دهد.

حجت الاسلام علی روح اللهی معاون پژوهشگاه معارج نیز در این نشست خبری گفت: سال گذشته حدود 175 اثر در این پژوهشگاه تولید شد که 140 اثر آن به طور مستقیم مرتبط با آیت الله جوادی آملی و 35 اثر دیگر نیز برگرفته از افکار و آرای ایشان بود.

وی افزود: حدود 100 هزار برگ دست نوشته از آیت الله جوادی آملی در اختیار داریم که باید در قالب 152 اثر از ایشان منتشر شود و امیدوار هستیم که طی سال های آینده تمامی این آثار را چاپ و منتشر کنیم.

مصطفی امرایی رییس مرکز نشر بین المللی اسراء نیز در این نشست خبری گفت که این مرکز در سال جاری 260 اثر مکتوب و نرم افزاری در نمایشگاه کتاب ارائه کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که 40 اثر جدید در قالب 16 عنوان جدید آیت الله جوادی آملی در روز 22 اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شود.

امرایی گفت: کتاب مفاتیح الحیات برای نمایشگاه امسال 10 هزار تیراژ داشته که با قیمت 145 هزار ریال در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران 16 تا 26 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران برگزار می شود.

فراهنگ**9129 ** 1569

اطلاعات تکميلي

خواندن 1285 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب