چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 14 ارديبهشت 1394 ساعت 16:08

کارگاه «مهارتهای اطلاع یابی ویژه کتابداران» برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کارگاه آموزشی «مهارتهای اطلاع یابی ویژه کتابداران» روز دوشنبه مورخ 7 اردیبهشت 94 در کتابخانه مرکزی  دانشگاه علامه طباطبایی برگزارشد.

 

 

به گزارش لیزنا، این کارگاه با حضور جمعی از کارشناسان کتابدار کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی و سایر کتابخانه های دانشگاه و تدریس دکتر سیدمهدی طاهری استادیار حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه  علامه طباطبایی و رئیس این کتابخانه برگزار گردید.

 

 در این کارگاه آموزشی  که با هدف ارائه خدمات بهتر به کاربران عصر دیجیتالی با توجه به  فرایند اطلاع یابی و ارائه سرویسهای پیشرفته خدماتی در دنیای علم امروز به کاربران تشکیل شد، دکتر طاهری پس از بیان مقدماتی در ارتباط با عدم وجود برنامه های هدفمند برای برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی محققان، کسب مهارتهای اطلاع یابی یا سواد اطلاعاتی را برای کتابداران یک ضرورت برشمرد.

 

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی پس از طرح  مدل های اطلاع یابی و رفتار اطلاع یابی، پایگاههای سیستم اطلاعاتی  کتابخانه دیجیتالی را شرح داد.

 

در ادامه وی  نظام جستجو را در قالب جستجوی پایه، جستجوی پیشرفته، جستجوی خبره،  جستجو براساس منطق بولی، و دیگر جستجوها  به صورت جامع توضیح داد، و با شرح نظام مرور، پروتکل های جستجو و بازیابی بحث خود را به پایان رساند.

اطلاعات تکميلي

خواندن 1413 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب