چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 14 ارديبهشت 1394 ساعت 16:08

تغییر نام و لوگوی ادکا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
 نام و لوگوی ادکا در هشتمین سالگرد تاسیس آن، با حفظ اختصار به اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا) تغییر یافت.  

 

 

به گزارش لیزنا، در هشتمین سالگرد تاسیس ادکا، با تغییر واژه کتابداری و اطلاع رسانی به علم اطلاعات و دانش شناسی، نام و لوگوی آن با حفظ اختصار، به  اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا) تغییر یافت.

 

یادداشت مهدی رحمانی دبیر اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا)، را در خصوص این تغییر نام می خوانید.

 

 

به نام ایزد منان

 

‹‹و ما یستوی الاعمی والبصیر. و لا الظلمات ولا النور ››

 

و هرگز کافر تاریک جان کور اندیش با مومن اندیشمند خوش بینش یکسان نیست وهیچ ظلمت با نور یکسان نخواهد بود.

 

چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف تو را که سرشار از عشق و یقین است. چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه محقر وجودم فروزان ساخته است. آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است و نه کلام وصف. به نوبه خود و به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا) فرا رسیدن روز معلم را به همه اساتید محترم رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ایران تبریک عرض می کنم و از درگاه ایزد منان برای همه اساتید و فرهیختگان حوزه علم اطلاعات و دانش ‌شناسی آرزوی سربلندی و توفیق روز افزون دارم.

 

امروز ادکا در هشتمین مرحله رشد و تعالی خود قرار دارد و در سایه لطف خداوند توانسته خود را به جامعه کتابداری و اطلاع‌ رسانی ایران معرفی کند. به جرات می توانم بگویم که آنقدر شناخته شده است که کمتر کسی هست که با این واژه آشنایی نداشته باشد.

 

این موفقیت ادکا، حاصل تلاش تمام دوستانی است که از ابتدا سکاندار آن بوده‌اند و برای پروراندن آن، وقت گرانبهای خود را صرف کردند و خون دلها خورده‌اند، برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی دارم و بخاطر تلاش ‌هایشان از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم. فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است.

 

آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. در سال 1394 نیز ما تصمیمی جدیدی برای آینده ادکا گرفتیم و سال نو را با تغییر آغاز کردیم. در سال 1391 اسم رشته کتابداری و اطلاع رسانی به علم اطلاعات و دانش شناسی تغییر یافت با نحوه تغییر و یا مثبت و منفی بودن تغییر اسم کار نداریم اما با توجه به این که اسم رشته تغییر یافته است طبیعتا اسم انجمن‌ ها و به طَبع آنها اسم اتحادیه انجمن ‌های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع ‌رسانی ایران (ادکا) نیز نیاز به تغییر داشت.

 

در مورد تغییر اسم و نحوه تغییر آن بسیار اندیشیدیم و ماجرا را با دوستان و پشتیبانان همیشگی ادکا در میان گذاشتیم و در پایان تصمیم بر آن شد که اختصار همان باشد فقط واژه کتابداری و اطلاع ‌رسانی به علم اطلاعات و دانش ‌شناسی تغییر کند و از این پس عنوان ادکا، اتحادیه انجمن ‌های علمی دانشجویی علم ‌اطلاعات و دانش ‌شناسی ایران (ادکا) خواهد بود. امیدوارم این تغییر نام ادکا سرعت دستیابی به اهدافمان را بیشتر کرده و کمکی شود برای سپری کردن راه‌ موفقیت.

 

در پایان نیز بر خود لازم می‌دانم از تمام حامیان همیشگی ادکا که از روز اول تا کنون پشتیبان مادی و معنوی ما بودند تشکر نمایم و برای همه این عزیزان و دوستانی که از آغاز سکاندار این اتحادیه دانشجویی بوده اند، آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

 

 

مهدی رحمانی  

دبیر اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا)                                      

 

 

 

 

اطلاعات تکميلي

خواندن 5219 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب