سه شنبه, 23 تیر 1394 ساعت 13:56

تولید و انتشار نسخه دیجیتالی کتاب برء الساعه اثر ابوبکر محمد بن زکریا رازی با لینک دانلود منتشر شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان فارسی در موضوعات "طب سنتی" و "مقالات" در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

اطلاعات این کتاب به شرح زیر می باشد :

  • نام کتاب : برء الساعه

  • پدیدآورنده : ابوبکر محمد بن زکریا رازی

  • منبع اصلی (ناشر) : نسخه خطی

  • ناشر دیجیتالی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

  • زبان : فارسی

  • نوع کتاب : دیجیتالی

  • تعداد جلد : 1

  • هزینه مشاهده : رایگان

  • توضیحات و خلاصه ای از فهرست کتاب :
    برء الساعه مشخصات کتاب: شماره بازیابی : 5-3977 امانت : امانت داده می شود شماره کتابشناسی ملی : ع 3977/6 سرشناسه : رازی، محمدبن زکریا، 251 - ق 313 عنوان و نام پدیدآور : برء الساعه[نسخه خطی]محمدزکریای رازی وضعیت استنساخ : [قرن 12ق.] آغاز ، انجام ، انجامه : آغاز نسخه: محمدبن زکریا المتطبب ترجمه برو الساعه. قال محمدبن زکریا الحمدلله کما هو اهله... اجمعین قال ابوبکر ... اما بعد فانی کنت عند الوزیر ابی القاسم بن عبدالله فجری ... و سمیته برو الساعه (برگ 254ب) ... انجام نسخه: و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم (برگ 255ر) : معرفی کتاب: نسخه دیگر از بروالساعه در فهرست مرعشی ج. 2 ص. 262 شماره 667/4 و سه نسخه در کتابخانه ملی فهرست انوار ج. 3 ص. 56 و ج. 10 ص. 281 و 523 معرفی شده است با این فرق که نسخه ما به وزیر ابوالقاسم بن عبدالله پیشکش شده و نسخه مرعشی به محمدبن ابی القاسم مشخصات ظاهری : برگ: 254ب - 255ر، سطر متفاوت، اندازه سطور متفاوت، قطع 24x14/5 یادداشت مشخصات ظاهری : نوع کاغذ: اصفهانی نخودی خط: نستعلیق تزئینات جلد: جلد مقوا، رویه تیماج سبز تیره، به تازگی تجلید شده، آستر کاغذ نخودی تزئینات متن: عنوانها و خط روی عنوان شنگرف است مهرها و تملک و غیره: در برگ 257 - 259 بخشی از یک طب فارسی است: فصل ششم در ذکر بعضی نسخ (برگ 257ب) ... فصل هشتم در یافتن نسخه ابوالبرکات (برگ 258ر) فرسودگی، ناقص بودن صفحات: تمام دور صفحه ها را موریانه خورده است توضیحات نسخه : نسخه بررسی شده . منابع اثر، نمایه ها، چکیده ها : منابع دیده شده: فهرست مرعشی ج. 2 ص. 262 ش. 667/4. فهرست ملی ج. 3 ص. 56 و ج. 1 ص. 281 و 523 صحافی شده با : : بیخ چینی/ارسطو.810993 موضوع : پزشکی اسلامی شماره بازیابی : 1085-447 عناوین اصلی کتاب شامل: [مقدمه از دکتر احمد حکیم باشی خوانساری]؛ باب اول در معالجه درد سر است ؛ باب دوم در علاج درد شقیقه است ؛ باب سوم در علاج صرع است ؛ باب چهارم در زکام و نزله است ؛ باب پنجم در درد چشم است ؛ باب ششم در علاج درد دندان ؛ باب هفتم در تدبیر کندن دندان است بدون کلبتین باسانی ؛ باب هشتم در بدبوئی دهان است ؛ باب نهم در حناق و ذبحه است ؛ باب دهم در چسپیدن زلو است بحلق ؛ باب یازدهم در امراض گوش است ؛ باب دوازدهم در رعاف یعنی خون آمدن از بینی است ؛ باب سیزدهم در قولج لیلا ووسی ؛ باب چهاردهم در علاج زحیر است ؛ باب پانزدهم در علاج اسهال معدی است که آن را بعربی خلفه گویند؛ باب شانزدهم در خروج مقعده است ؛ باب هفدهم در علاج بواسیر است ؛ باب هجدهم در علاج نواصیر است ؛ باب نوزدهم در علاج عرق النساء و وجع و رک است ؛ باب بیستم در علاج جرب است ؛ باب بیست و یکم در خارش دست و پا و سایر اعضاء است ؛ باب بیست و دویم در علاج سوختگی آتش است ؛ باب بیست و سوم در علاج کسی است که او را بچوب یا غیر آن زده باشند یا اینکه از جائی افتاده باشد؛ باب بیست و چهارم در خستگی و تعبی که از ریاضت و و سواری و پیاده روی بهم رسد؛ باب بیست و پنجم در تدبیر حفظ کردن موی از سفید شدن است ؛ باب بیست و ششم در تدبیر رفع و ستردن موی است بی نوره خاصه در بدنی که بسیار نازک بود و بیم آن باشد که از نوره زخم می شود؛ باب بیست و هفتم در کند بغل و در کند عرق است ؛ باب بیست و هشتم در رفع لاغری مفرط است ؛ باب بیست و نهم در بیان احتیاط کردن از زهرها و علاج کلی آنها است ؛ باب سیم در علاج سمومات خاصه است ؛ لغات مشگله کتاب ؛ فهرست مندرجات کتاب برء الساعه

    مشاهده صفحه دانلود کتاب

    اطلاعات تکميلي

    • منبع الکترونیکی: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان
    خواندن 1113 دفعه

    نظر دادن

    از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

    آخرین اخبار

    اخبار انتشارات دیجیتال

    پربازدیدترین اخبار