دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 13:10

چرا نمی نویسیم – علی حبیبی*

دانش و تجربه بشری در بسیاری مواقع به دلیل ثبت نشدن، با خطر نابودی روبرو می شود از این رو حفظ و نوشتن آن می تواند کمک شایانی به نسل حاضر و آینده کند.
دبیر جام باشگاه های کتابخوانی گفت: 15 شهرستان شرکت‌کننده در جام باشگاه های کتابخوانی، تا 10 بهمن ماه فرصت دارند که باشگاه های برگزیده خود را به دبیرخانه مرکزی جام معرفی کنند.
دبیر دومین جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی گفت: ترویج و تقویت فرهنگ و انسجام بخشی ایده ها در راستای تولیدات کالاهای فرهنگی از مهترین اهداف این جشنواره است.
رییس بنیاد سعدی با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی گفت: بنیاد سعدی تاسیس نشده تا جای دیگر موسسات فعال در آموزش زبان فارسی را بگیرد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 11:30

کتابخانه ملی سه شنبه دایر است

کتابخانه ملی روز سه شنبه 21 دی ماه دایر و سرویس دهی مانند روزهای گذشته انجام می شود.
کتاب تجربه بانکداری بدون ربا به قلم حجت الاسلام سیدعباس موسویان و حسین میثمی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
مهلت ارسال مقاله به دومین همایش ملی کتاب و نشر به دلیل استقبال علاقه مندان تا 25 دی ماه تمدید شد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 10:33

شرق: خداحافظ مرد مصلحت

«خداحافظ مرد مصلحت»، «روایت یک ارتحال»، «قضیه شهرداری برایم آزمون بزرگی بود»، «خودمان را محدود کردیم»، «دنبال مچ‌گیری نباشیم»، «سودسازی بیخ گوش ایران» و «بچه‌های بیوه» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه شرق در شماره دوشنبه 20 دی است.
تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی یورونیوز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گزارش داد: آخرین صفحه از کتاب زندگی اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از معماران سیاسی جمهوری اسلامی ایران، در (حسینیه) جماران و درمیان خیل هواداران خود ورق خورد.
افزایش میزان صادرات غیرنفتی زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رونق تولید، کاهش وابستگی و توسعه اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است.
تارنمای عصر ایران در یادداشتی آورده است:هاشمی به دلیل سکته قلبی راهی بیمارستان شد. حال وی وخیم است. آیت‌الله هاشمی درگذشت. این سه تیتر که به سرعت و پشت سرهم شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها را درنوردید تا زین پس برای یکی از استوانه‌های اصلی انقلاب بنویسم مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.
اکبر هاشمی رفسنجانی در 3 شهریور 1313 در روستای بهرمان از توابع رفسنجان از پدر و مادری متدین به دنیا آمد. چهارده‌ساله بود که برای تحصیل راهی حوزه علمیه قم شد. از همان اوان تحصیل در حوزه علمیه چونان دیگر طلاب، تحصیل او نیز با تبلیغ توام شد.
«ائتلاف‌های امروز در سوریه، همکاری‌های دوران گذار است»، «بهت و شوک در غروب جماران »، «دلسرد نشده‌ام»، «رحلت سردار سازندگی در سالروز درگذشت امیرکبیر» و «در سوگ امیرکبیر انقلاب» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه اعتماد در شماره دوشنبه 20 دی است.
روزنامه های دوشنبه 20 دی 1395 به مسایل مهمی چون «رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی»، «سالروز وفات حضرت معصومه(س)» و «پدیده آلودگی هوا» پرداختند و این موضوع ها را از زاویه های مختلف بررسی کردند.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 09:05

وادی به وادی، در پی برادر

روزنامه خراسان به ارایه گزارشی تاریخی از هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه تا قم پرداخت و نوشت: کریمه اهل‌بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)، فرزند حضرت امام موسی‌بن جعفر الکاظم(ع)، در ذی القعده سال 173هجری قمری، در شهر مدینه به دنیا آمد. دوران کودکی آن بانوی گرامی در شهر مدینه گذشت و از تربیت پدر و برادر بزرگوارش، امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) بهره‌مند شد.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین تاکید کرد که افکار و اندیشه های بزرگمردانی چون سعدی و کنفوسیوس می تواند چراغ راه صلح و دوستی در برابر خشونت و افکار افراطی باشد که جهان امروز از آن رنج می برد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 08:49

دلسرد نشده‌ام

روزنامه اعتماد در آخرین گفت و گو با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت: آیت‌الله حالا 82 ساله است. انتخاباتی مهم را پشت سر گذاشته و مردم پایتخت با رای بالایی او را به عنوان نفر اول به خبرگان فرستاده‌اند.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 08:45

ابتکار: آب شرب، زیر خط قرمز

«آب شرب، زیر خط قرمز»، «بدرود امیر کبیر»، «آیت الله هاشمی، آغاز تا انجام» و «تراژدی امیرکبیر» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه 20 دی است.
دومین همایش بین المللی سعدی و کنفوسیوس با هدف بررسی اندیشه ها و آموزه های این دو شخصیت فرهنگی با مشارکت جمعی از اندیشمندان، صاحب نظران فرهنگی، استادان، نویسندگان و صاحبنظرانی از دو کشور ایران و چین در دانشگاه «خه بی» برگزار شد.
کوالالامپور – ایرنا – نقش نیوزیلند در ارائه قطعنامۀ ضد رژیم صهیونیستی که توسط این رژیم 'اعلان جنگ' عنوان شد، به میراث گرانبهایی از معدود حوادث مهم در تاریخ نیوزیلند تبدیل می شود.
مقالات برتر سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران معرفی و تجلیل شدند.
مقالات برتر سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران معرفی و تجلیل شدند.
مقامات، احزاب، تشکل ها، فعالان و شخصیت های سیاسی ، کشوری و لشکری در پیام های جداگانه، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
مقامات، احزاب، تشکل ها، فعالان و شخصیت های سیاسی ، کشوری و لشکری در پیام های جداگانه، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
صفحه10 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار