شیوه نامه انتخاب غرفه برتر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب اعلام شد و 9 غرفه برتر در مراسم اختتامیه نمایشگاه معرفی می شوند.
تهران - ساعت برگزاری امروز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با افزایش 30 دقیقه برای بازدیدکنندگان به ساعت 20:30 افزایش یافت .
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با عرضه یک هزار و 200 اثر فرهنگی و 400 عنوان کتاب و همچنین برگزاری 10 نشست تخصصی، در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضوری فعال دارد.

لوح های فشرده منتشر شده از سوی کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب عرضه می شود.

جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با هدف آگاهی بخشی به مردم نسبت به پدیده شوم اعتیاد، ناشران کودک و نوجوان حاضر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را همراهی می کند.
انتشارات امیرکبیر امسال علاوه بر ارایه آثار متعدد در حوزه های مختلف کتاب های جدید خود را در حوزه کودک و نوجوان به بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آورده است .
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 16:33

دیجیتال سازی منابع در کتابخانه مجلس

با حضور کارشناسان فناوری اطلاعات کتابخانه مجلس در غرفه کتابخانه، دیجیتال سازی منابع کتابخانه مجلس تحلیل و بررسی شد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نخستین روز (چهارشنبه) از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،کتاب «غرب و برانداز جمهوری اسلامی ایران » تألیف ولی الله حامی کلوانق را عرضه کرد.
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مجمعی برای آرا، ، افکار و اندیشه ها است گفت: این نمایشگاه فرصتی مغتنم و طلایی برای محققان و پژوهشگران به شمار می آید.
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 15:15

در کنار هر باب مسجد یک کتابخانه تاسیس شود

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت : می توان در کنار هر باب مسجد کتابخانه ای نیز تاسیس کرد.
تهران - ایرنا – مدیر کل کمیته تسهیلات رفاهی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به استقبال خوب مخاطبان از نمایشگاه کتاب در روز اول27 هزار تراکش خرید کتاب به ثبت رسیده که بیش از دومیلیارد تومان فروش را نشان می دهد.

کارگاه مرمت نسخ خطی و اسناد تاریخی از سوی واحد مرمت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه کتاب برپا شده است.

پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 14:16

جشن امضا و برنامه کاغذ رنگی در نمایشگاه کتاب

جشن امضاء با حضور نویسندگان و مترجمان از امروز تا پایان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار می شود.
تهران - ایرنا – وزیر آموزش و پرورش به شکایت جمعی از بازنشستگان مبنی بر عدم دریافت حقوق بازنشستگی اشاره کرد و گفت: در رابطه با این موضوع پذیرای هر گونه شکایت از سوی فرهنگیان هستیم و در اسرع وقت به آنان رسیدگی می کنیم.
سفیر ایتالیا در تهران با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن بازدید از بخش های مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی ، ایران را کشوری با تمدن غنی دانست .
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 13:45

کتابخوانی با رویکرد جدید وارد مدارس می شود

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه درسی ملی مبنی بر فعالیت های رسمی خارج از کلاس در زمینه مطالعه و تحقیق دانش آموزان، فرهنگ کتاب خوانی در قالب برنامه های متنوع وارد مدارس می شود.
مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی گفت: از والدین می خواهیم برای بچه ها کتاب بخرند ، کتاب خواندن را یاد دهند و آنان را مانوس با کتاب کنند تا مطالعه کتاب جزو لاینفک زندگی آنان شود.
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 12:40

نقش کتابخانه‌ها در توسعه پایدار

نشستی با عنوان «نقش کتابخانه‌ها در توسعه پایدار»  روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه در تالار گفت‌و‌گو برگزار گردید.
مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن همه بازدید کنندگان و کارکنان در طول برگزاری نمایشگاه خبر داد .
دومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز (پنج شنبه) با برگزاری 6 برنامه سرای اهل قلم و چهار نشست تالار گفت و گو در مصلی تهران پیگیری می شود.
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 13 جلد به زبان عربی در موضوع "احکام خاص (موضوعی)"در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.
پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 12:01

دستان یاری طلب «کتاب» را بگیریم

کتاب، این دوست دیرین، یار مهربان و همدم پندآموز ما روزهای خوبی را سپری نمی کند؛ قامتش زیر فشار مشکلات نشر کشورمان خم شده و برای بلند شدن و ایستادن نیاز به یاری مسوولان و فعالان فرهنگی دارد؛ دستش را بگیریم پیش از آنکه به زانو افتد.
رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران از جمع آوری یک کتاب شعر در روز اول نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی می گوید: در صورت تخصصی شدن نمایشگاه کتاب علاوه بر کاهش میزان شلوغی و ترافیک نمایشگاه افراد راحت تر می توانند از فضای این رویداد بزرگ فرهنگی استفاده کنند .

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار