حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از ناشران کشور در 28 اردیبهشت ماه 78 بیاناتی را در باره اهمیت کتاب ایراد فرمودند.
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 34 جلد به زبان فارسی در موضوع "ایران"در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.
سومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی سپری شد که رخدادهایی چون حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعطیلی غرفه چند ناشر متخلف، خبر داغ از میزبان سال آینده نمایشگاه کتاب، افتتاح غرفه ویژه پیامبر رحمت(ص) و رونمایی کتاب کوچکترین نویسنده ایران مهمترین حاشیه های جشن کتاب ایران را به خود اختصاص دادند.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در آیین گشایش بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ( چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری) گفت: اصول برای نشر کتاب باید روشن، شفاف و کوتاه باشد و نظارت ها نباید سلیقه ای شود.
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 4 جلد به زبان فارسی در موضوعات "ادیان، مذاهب و فرقه ها" و "مناظرات" و "شیعه و سنی" در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.
این كتاب در مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با رعایت پاورقیها و صفحه بندی و با امكانات تحقیقاتی فراوان (جستجو – ارسال پیامك – انتخاب و ذخیره متن و امكانات فراوان دیگر ) و با ویژگیهای سومند و مفید (تغییر رنگ اعراب و متن تغیر اندازه و نوع قلم و بوك مارك (صفحات مورد علاقه)....) انتشار یافت.
مدیر تولید این مرکز اعلام نمودند این اثر در 1 جلد به زبان فارسی در موضوعات "فرهنگ" و "پرسش و پاسخ" در سایت این مرکز برای مطالعه آنلاین کتاب و دانلود نسخه الکترونیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه توسط مركز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را در 6 فرمت نرم افزاری pdf – java –android - Html - epub-ghb برای استفاده در رایانه ، انواع گوشیهای تلفن همراه و انواع تبلت به صورت رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.
سالن ناشران دانشگاهی، فردا شنبه 19 اردیبهشت، همزمان با چهارمین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزبان دو نشست تخصصی با عناوین تالیف، گردآوری و تصنیف و عطار نیشابوری ـ آنتوان چخوف است.
جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 22:46

گرجی ها شیفته فرهنگ و ادب ایران هستند

شهین اصلانی، مسئول غرفه گرجستان در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت: گرجی ها علاقه بسیاری به فرهنگ و ادب ایران دارند و خواهان روابط فرهنگی گسترده تر با ایران هستند.
نایب رییس نمایشگاه بین المللی کتاب پکن گفت: برای تبادلات فرهنگی بین دو کشور چین و ایران پیشنهاد می کنم علاوه بر آموزش زبان فارسی و چینی 10 کتاب مشهور دو کشور ترجمه و در نمایشگاه کتاب سال آینده تهران عرضه شود.
تقی آزاد ارمکی کارشناس صنعت نشر در نشست «صنعت نشر و توسعه پایدار» گفت: جامعه فعالان صنعت نشر، همگی در طبقه متوسط جامعه قرار دارند و نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان مربوطه هستند.
چهارمین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا (شنبه) 19 اردیبهشت با برگزاری پنج برنامه سرای اهل قلم و چهار نشست تالار گفت و گو در مصلی امام خمینی (ره) تهران پیگیری می شود.

چگونگی مجموعه سازی، سفارش و فراهم آوری منابع کتابخانه مجلس با حضور مدیر فراهم آوری کتابخانه بررسی خواهد شد.

مدیر کمیته نظارت محتوایی در نشر داخلی و رسیدگی به تخلفات ناشران با اشاره به بررسی 30 مورد تخلف ناشران در 2 روز برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از جمع آوری 8 کتاب در بخش آثار داخلی نمایشگاه خبر داد.
جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 20:22

میهمانان کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب

غرفه کتابخانه مجلس در سومین روز از نمایشگاه کتاب پذیرای جمع عظیمی از فرهنگ دوستان و محققان و علاقه مندان بود.

حمیدرضا نویدی مهر کارشناس زبان فارسی و مدرس دانشگاه گفت: اگر رسم الخط فارسی خدشه دار شود، آسیب های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی گریبان کودکان و نوجوانان را می گیرد.
جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 19:45

اصالت زبان فارسی از شاهنامه فردوسی است

تهران - کاظم محمدی، پژوهشگر فلسفه و عرفان در نشست شاهنامه فردوسی با تاکید بر جهانی بودن آن، گفت: در سال های اخیر زبان ما از اصالت دور شده است و افراد زیادی در کشور هستند که ناخواسته و بدون آگاهی به این موضوع دامن می زنند، در حالی که باید به زبان شاهنامه برگردیم تا اصالت زبان مان حفظ شود.
جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 19:15

نمایشگاهی برای غنچه های ایران اسلامی

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران علاوه بر میزبانی از اهالی فرهنگ و هنر، مامنی برای غنچه های ایران اسلامی در راستای افزایش آگاهی آنان برای ساختن ایرانی آباد است.
مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی با نهادها و سازمان های همکار از رشد 40 درصدی فروش کتاب در دومین روز برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نسبت به روز مشابه در نمایشگاه پیشین خبر داد.
جمعه, 18 ارديبهشت 1394 ساعت 19:00

مهلت استفاده بن های کاغذی سال 93 تمدید شد

مهلت استفاده بن های کاغذی خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 93 که تا پایان اسفند ماه گذشته اعتبار داشت، تمدید شد و این بن ها در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قابل استفاده خواهد بود.
مسئول انتشارات کارگزار روابط عمومی از انتشار کتاب راهنمای ارتباطی روابط عمومی های کشور با عنوان دایرکتوری کارگزار روابط عمومی خبر داد .
ساعت فعالیت امروز (سومین روز ) بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با یک ساعت افزایش، تا ساعت 21 امشب (جمعه) تمدید شد.
یک ناشر شرکت کننده در نمایشگاه کتاب می گوید: بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از لحاظ کیفی نسبت به دوره های گذشته بالاتر است .
تهران – ایرنا - رییس موسسه فرهنگی اکو در آیین رونمایی از سه کتاب این موسسه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برای اینکه ملت ها از عادات و رسوم یکدیگر باخبر شوند، کتاب می تواند امکان آشنایی فرهنگ ها را با یکدیگر فراهم کند.

دکتر مهدی کیایی، مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی نماینده ادواری مجلس، با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از غرفه کتابخانه مجلس دیدن نمودند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار