پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 10:00

شرق در یک نگاه- پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
« ٢ میلیارد ین» و «بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» سرخط خبرهای روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه به شمار می رود.
این روزنامه تیتر یک را به خبر ٢میلیارد «ین»، خطای چشم مرتضوی، اختصاص داد و نوشت: «مجتبی نظری»، وکیل سازمان تامین اجتماعی، در ماجرای شکایت از «سعید مرتضوی» است. او سال ها قاضی بوده و محاسنش را در این حوزه سفیده کرده، از این منظر «نظری» و «مرتضوی» همکار سابق محسوب می شوند. با این تفاوت که دادستان پیشین، مراحل رشد را به سرعت طی کرد و با محاسن تمام مشکی دادستان تهران شد و این چیزی نیست که «نظری» تعجب خود را نسبت به آن پنهان کند. موارد شکایت سازمان تامین اجتماعی از مرتضوی تقریبا همان مواردی را شامل می شود که در گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس هم آمده بود و مهم ترین آن همان بخش فروش شرکت ها در قالب یک تفاهم نامه به بابک زنجانی است. «نظری» انتقادهای زیادی به این تفاهم نامه دارد. مثل اینکه اگر چک های ردوبدل شده، بابت ضمانت بوده، چرا تعدادشان پنج تاست و دوم اختلاف رقم چک ها با رقم مندرج در تفاهم نامه است. 2 میلیارد «ین» بیش از رقم تفاهم شده! چک را شخص مرتضوی نوشته بوده و گفته شده علت تفاوت رقم، خطای چشمی بوده است.

روزنامه شرق با انتخاب عنوان بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری، صبح دیروز (چهارشنبه) از بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند. در این بازدید 2 و نیم ساعته که آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقام معظم رهبری را همراهی می کرد، غرفه داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی درخصوص تازه های نشر و فعالیت های صورت گرفته در عرصه چاپ کتاب بیان کردند. مقام معظم رهبری از نمایشگاه بازدید کردند که این بازدید، حواشی جالب توجهی داشت که بخشی از آن را به روایت «فارس» در ادامه می خوانید. مقام معظم رهبری در بازدید از غرفه انتشارات «شهرستان ادب» که علی محمد مؤدب، علی داوودی و مهدی بوشهری در آن حضور داشتند، به آنها فرمودند: «مجموعه آثار بحمدالله خوب است»، همچنین وقتی کتاب «از آخر مجلس» میلاد عرفان پور را به ایشان نشان دادند، رهبری با اسم کوچک خطاب کردند و فرمودند: «اینکه کتاب اشعار میلاد است». مقام معظم رهبری همچنین از غرفه های نشر نی، قطره، چشمه و ققنوس نیز بازدید کردند. ایشان در نشر ققنوس با امیر حسین زادگان، مدیر انتشارات، صحبت کردند و کتاب های «تاریخ جهان»، «ظهور ژاپن مدرن»، «جنبش های فاشیستی» و «نقش برجسته های تاریخ ساسانی» ازجمله کتبی بود که به گفته مسوول غرفه، به رهبری اهدا شده است.

امنیت عراق امنیت ایران است، تیتر دیگر این روزنامه است. «فواد معصوم»، رییس جمهوری عراق، که سه شنبه شب وارد تهران شده بود پس از یک شب استراحت، از صبح دیروز دیدارهای خود را آغاز کرد. او که در بدو ورودش به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت، صبح چهارشنبه در مجموعه سعدآباد از سوی «حسن روحانی»، همتای ایرانی خود، مورد استقبال قرار گرفت. پس از دیدار 2 رییس جمهوری، 2 طرف در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند. رییس جمهوری گفت: «ایران هرگونه کمکی که دولت عراق برای مقابله با تروریست بخواهد، ارایه می کند؛ زیرا ما امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم».«روحانی» در ادامه به اهمیت حفظ محیط زیست برای منطقه اشاره کرد و گفت: «در این مذاکرات، درباره مسایل زیست محیطی و پدیده ریزگردها که امروز مشکلی برای 2 کشور و کل منطقه ایجاد کرده، گفت وگو کردیم». رییس جمهوری افزود: «2 طرف تاکید داشتند که راه حل این معضل، کمک، اتحاد و همکاری بین همه کشورهای منطقه است و در همین ارتباط درباره اقداماتی که کل کشورهای منطقه باید برای این معضل انجام دهند، گفت وگو کردیم».

روزنامه شرق با انعکاس موضوع نیاز امروز به معارف اسلامی بیش از زمان بعثت است، نوشت: رییس قوه قضاییه، نیاز امروز بشریت به معارف اسلامی را بیشتر از زمان بعثت پیامبر اسلام(ص) اعلام کرد و گفت: «تجاوزها، قتل و غارت ها و جاهلیت بشر امروز کمتر از زمان بعثت پیامبر(ص) نیست و آخرین نمونه آن را اینک در یمن و از سوی رژیم سفاک سعودی شاهدیم». آیت الله آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی با تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و تبریک عید مبعث با تاکید بر اینکه متاسفانه جرم و جنایت، جهل، قتل و فساد و فحشای رایج در دنیای امروز کمتر از هزارو ٤٠٠ سال پیش نیست، گفت: «آنچه امروز در یمن رخ می دهد متاسفانه نمونه ای از وحشی گری و جهالت برخی ابنای بشر امروز است، به طوری که می توان گفت سران رژیم سعودی روی جاهلیت هزارو ٤٠٠ سال پیش را سفید کرده اند». رییس قوه قضاییه وقوع برخی جنایت ها و کشتار مردان و زنان و کودکان بی دفاع، آن هم از طریق سلاح های مخرب و بمب های نامتعارف از سوی رژیم های زور گو و استکباری را رویه ای ظلمانی و رایج در دنیای امروز توصیف و تاکید کرد: «آنچه از ظلم و جنایت و کشتار در دنیای امروز علیه انسان ها رخ می دهد، کمتر از قبل و زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) نیست».

گروه اطلاع رسانی**9348**

اطلاعات تکميلي

خواندن 713 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار