نایب رئیس زنان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان درباره انتصاب معاون جدید ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: فریبا محمدی در زمره مدیران موفق در عرصه ورزش است و به نظر می رسد، توانمند سازی نیروی انسانی بانوان جزو مهمترین اولویت های وی در این سمت خواهد بود.
در آیین بزرگداشت هفته پژوهش از 16 پژوهشگر و پروژه برتر پژوهشگاه فضایی ایران با حضور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات تجلیل شد.
بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده و به روز رسانی تارنمای 'آی اس آی'، نام دکتر 'سیامک طلعت اهری' از اساتید دانشگاه تبریز در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفت.
معاون جدید امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان در نخستین مصاحبه خود از درخواست وزیر برای ارائه برنامه های جدید در این معاونت خبر داد و درباره بازنشستگی پیش از موعد خود توضیحاتی ارائه کرد.
مسئول ستاد اطلاع رسانی هشتمین سالگرد ارتحال آیت ا... غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان گفت:هشتمین سالروز درگذشت آن مرحوم، دوم دی با سخنرانی سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حسینیه ثارا... آبادان برگزار می شود.

بیست ویکمین نمایشگاه تخصصی «کتاب هنر» با 1700عنوان کتاب به زبان لاتین 4 تا 9 دی در فرهنگ سرای ارسباران گشایش می یابد .

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی نخستین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور شخصیت های فرهنگی و مقام های کشوری و لشکری در مسجد نور برگزار شد.
نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد از محمد اکرم عثمان، داستان‌نویس و پژوهشگر فقید افغانستان به عنوان «خادم زبان فارسی» در مراسم اختتامیه خود تجلیل می‌کند.
چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 14:06

ترور سفیر روسیه اقدامی بی تاثیر

'ترور سفیر روسیه اقدامی بی تاثیر'،'نگاه فراگیر به اقتصاد ایران'،'نیروهای حافظ صلح و موازنه ثبات در سوریه'،' ازدواج کودکان؛ چراها و پیامدها'،'برگ برنده در اختیار ایران است'، از جمله عناوین مقالات و مطالب برگزیده ای است که روز چهارشنبه در صفحه 'ایرنا مقاله' منتشر شد.
کتاب حسی- لمسی «مرغ سرخ پا کوتاه» از سوی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان به فهرست کتاب‌های برگزیده جهان ۲۰۱۷ راه یافت.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور رسانه از برگزاری جشنواره کتاب سال تامین اجتماعی با محوریت معرفی نویسنده، مترجم، انتشارات و پایان نامه برتر خبر داد.
کتاب‌های «حریم ریحانه»، «روزی که آموس بیمار شد»، «کیش پارسایان» و «نقشه نقش بر آب» در قالب دهمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه دی 95 معرفی شد.
روزنامه های چهارشنبه یکم دی1395 به مسایل مهمی چون «وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تحقق اهداف نظام»، «معیارهای صحیح انتخاب همسر و کاهش آسیب های اجتماعی» و « توسعه پایدار در راستای حفظ محیط زیست» پرداختند و این موضوع ها را از زاویه های مختلف بررسی کردند.
روزنامه ایران در گفت و گو با کارشناسان سید فرید العطاس و سید جواد میری، نوشت: انزوای خودخواسته روشنفکران و غیبت آنان در سپهر سیاسی-اجتماعی ایران مدتی است که مورد پرسش اهالی رسانه واقع شده است.
نخستین دورهمی نویسندگان بلوچ با حضور جمعی از نویسندگان، مسئولان، معتمدان، فعالان فرهنگی و ادبی با رونمایی رمان نیلگ توسط علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان در نیکشهر در شب یلدا برگزار شد.
چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 09:44

پول‌هایی که حسابرسی نمی‌شد!

روزنامه مردم سالاری در گزارشی نوشت: «حذف بودجه 50 موسسه فرهنگی و اختصاص آن به کمیته امداد و بهزیستی» مصوبه دو روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه اتفاق میمون و بزرگی است! اتفاقی که نشان می‌دهد غول‌های خصوصی هم می‌توانند به راحتی و با اراده‌ای قوی به زانو در بیایند.
هزینه های فرهنگی در سبد هزینه خانوار کشور کاهش یافته است. جامعه ای که مردمش کتاب نخوانند، به سینما نروند، تئاتر نبینند و به موسیقی گوش نکنند خشونت رفتاری را تجربه می کند.
چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 09:40

بحران جنسی در ضعف آموزش

روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی نوشت: آشنایی با مسائل جنسی، معمولا مساوی با آگاه بودن از زیر و بم آن نیست. فقط زمانی‌که تابوهای جنسی شکسته شود هم پدر و مادرها راحت‌تر درباره مسائل و بحران‌های درونی نوجوانان با آنها سخن می‌گویند و هم مدرسه، پرده حجب و حیا را پس می‌زند و با زبانِ آگاهی‌بخشی، جلوی عواقب خطرناک آسیب‌پذیرشدن دانش‌آموزان را می‌گیرد.
کوالالامپور – ایرنا – 'پن پووساک' وزیر بازرگانی کامبوج آمادگی این کشور را برای ارتقای سطح همکاری های تجاری با ایران اعلام کرد و گفت که کشورش آماده کمک به شرکت های ایرانی به منظور ورود به کامبوج است.
یک اقتصاددان رعایت استانداردهای جدید گزارشگری مالی IFRS را برای توسعه روابط بین المللی بانک ها ضروری دانست و گفت: با وجود الزام بانک ها به شفافیت در صورت های مالی، برخی بانک های شبه دولتی در این مسیر کارشکنی می کنند.
چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 08:52

شکوه فرزندخواندگی

روزنامه اطلاعات در گزارشی فرهنگ فرزندخواندگی را در داخل و خارج از کشور بررسی کرد و نوشت: در جوامع مترقی که فرزندخواندگی رایج است، سازمان‌ها، تشکیلات، امکانات و مددکاری‌های اجتماعی فراوانی وجود دارد تا فرزندان بی سرپرست را به خانواده‌های علاقه مند و فاقد فرزند بسپارد. به این ترتیب این کودکان می‌توانند در بهترین شرایط زندگی کنند و به شخصیت‌هایی مهم و کارآمد تبدیل شوند.
«باز پس گیری سهم صادرات نفت ایران از رقبای عرب»، «پرداخت 17500 میلیارد تومان وام و 450 هزار کارت اعتباری»، «سفر 3 هزار کیلومتری کریستف کلمب ایرانی در اقیانوس اطلس»، «کودکان کار از «چهار صندوق» بهرام بیضایی سربرآوردند»، «ضرورت ترجمه ادبیات کلاسیک و معاصر ایران به زبان فرانسه» و «از خوزستان تا خراسان زیر چتر پاییزه کتاب» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه ایران در شماره چهارشنبه یکم دی است.
چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 08:32

رویدادهایی که امروز خبری می شود

مراسم بدرقه رسمی سفر رئیس جمهوری به سه کشور آسیای میانه،چهارمین روز بررسی لایحه بودجه 96 در صحن علنی مجلس، همایش صلح جهانی در سایه رحمت آسمانی،آیین اختتامیه طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 و ادامه تخلیه حلب از تروریست ها و خانواده های آنان از مهم ترین رویدادهای امروز (چهارشنبه) ایران و جهان است که از سوی خبرنگاران و عکاسان ایرنا پوشش خبری داده می شود.
«هفتادمین سالگرد ختم غایله فرقه دموکرات آذربایجان»، «پژوهش های علوم انسانی و چالش های پیش رو»، «هشتادمین سال نهاد مردم شناسی در ایران»، «چالش ها و فرصت های منطقه ای و تاثیر مسایل نوظهور بر نظم امنیتی منطقه ای در غرب آسیا»، «بیوتروریسم و حقوق بشر»، «کمیسیون رسانه»، «یکصد و دهمین سال خدمات علمی و فرهنگی کتابخانه مجلس» و «کودکان حاشیه نشین و آفت ازدواج زودرس» از مهمترین نشست هایی بود که هفته گذشته در کشور برگزار شد.
صفحه27 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار